Bloemencorso Eelde

Bloemencorso Eelde 
Afgelopen zaterdag zijn we naar het bloemencorso in Eelde geweest.  Al sinds jaar en dag is dit een hele happening in het dorp, waar ik als kind altijd naar uitkeek. Ik was er jaren niet geweest, de laatste keer zat Stefan nog in de wandelwagen kan ik me herinneren. Ook nu weer prachtig versierde wagens, veel bezoekers en een gezellige sfeer.
kijk maar eens:  http://www.bloemencorso-eelde.nl http:/ 

filmpje www.youtube.com/watch?v=DwmWvyMAbbg&feature=fvsr

Ik wilde altijd nog een keer op de fiets naar Eelde en daar de weersvoorspellingen goed waren, ben ik zaterdag om 09.00 uur op de fiets gestapt. Onderweg collega-fietser Bert de W opgepikt en richting het noorden, een rit van ongeveer 130 km. En het was een lekker ritje waar ik elke meter van heb  genoten, met de kop in de wind en de zon hoog aan de hemel. 
Helaas moest Bert  vlak voor het pittoreske dorpje Norg (Drenthe)  door een  blessure de fiets aan de kant zetten en heb ik de laatste 20 km alleen volbracht. Gelukkig waren de dames (met auto) in de buurt  en konden ze Bert (en zijn liefhebbende fiets) een taxi aanbieden. H et viel voor Monique nog niet mee om de juiste route te rijden van Norg naar Eelde. Het werd een mooie, toeristische route door het mooie Drenthe, maar uiteindelijk heeft ze toch Eelde gevonden. (toch maar eens een navigatiesysteem aanschaffen?)  

Eenmaal in Eelde hebben we na een frisse douche genoten van de optocht.  Aansluitend een prima verzorgde bbq bij Joke en Aaldrik. Familie nogmaals bedankt !!
Maar dan komen natuurlijk ook de moeilijke momenten en missen we Stefan, helemaal wanneer je de andere kinderen ziet spelen en  genietenxe2x80xa6.

Omdat ik geen licht op mijn racefiets heb ben ik maar met de auto en de fiets op de achterbank  weer naar Apeldoorn teruggegaanxe2x80xa6xe2x80xa6xe2x80xa6xe2x80xa6